reklama

Lokše s pečeňovou paštétou a neurol na sktrotenie myšlienok

,CO SE VÁM HONÍ HLAVOU?  ...pýta sa ma FB pokaždé, keď ho otvorím. Neviem, ako vám, neviem, ani či je to normálne, ale mne sa ,,honí hlavou vždy totálna smršť. Bordel. Bitka. Vojna myšlienok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dokonca niekedy aj v noci. A to vám je katastrofa, keď začnete rozmýšľať, kde kúpite kačaciu masť na paštétu a či je to vôbec vhodný darček na Valentína. Potom zapnete mobil, kontrolujete maily a výpisy z banky, spomeniete si, že treba zaplatiť cestnú daň, fakt kúpiť toaletný papier, lebo už dva dni používate vypísaný štvorčekový zošit, potom premýšľate, kde ísť lyžovať,lebo ubytko chcete len na svahu, že treba ráno zmerať dcére nohu, aby ste kúpili správnu veľkosť tenisiek, či zastrešť celú alebo len polovicu terasy a či do tej paštéty vlastne idú aj vajcia. Zaplavili ma. Svine jedny. Myšlienky. Snažím sa ich krotiť, ale čím viac s nimi bojujem, tým sa množia ešte zúrivejšie. Potom sa začnem škriabať. Kdesi na nohe. Niečo ma svrbí aj na chrbte. Potom na ramene a zase pri členku. Keď vidím, že boj prehrávam, zájdem do špajze .Nie. Nie do chladničky! Ale do krabice s liekmi a šupnem si Neurol. Balenie mi vydrží približne pol roka, tak závislá zatiaľ nie som. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


...Ale cez deň, to je iná káva. Aj vtedy mám bordel v hlave. Ale iný. Taký, v akom si hoviem. Ako prasiatko v blate. Dokonca, aj keď sú myšlienky priam depresívne a sťahujú mi krk. Utápam sa v nich, preciťujem. Mám to v celku osvedčené. Oni tak strácajú na sile a časom úplne vyhynú. Treba prijať všetko a nič nepotláčať. Inak hrozí, že prepadnete neuróze, môžete dostať migrény, začať sa prejedať, piť, hádať sa so svokrou, stratíte chuť na sex alebo nebodaj dostanete infarkt. Poznáte to, keď sa niekto tak vytočí, že až zbrontavie. Chytá takú farbu, že baklažán sa nechytá a bude v priam zenovej hladine rozprávať, ako vie ovládať hnev a myšlienky. Hovno vie. Preto mal už tretí infarkt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...Ale sú aj myšlienky pekné. Veľmi príjemné. Až tak, že vám zdvihnú kútiky. Ani neviete, že sa usmievate, vyžarujete pozitívnu energiu, sexepíl. Uvedomíte si to až vtedy, keď sa váš pohľad stretne s pohľadom chlapíka sediaceho v kaviarni oproti vám. On sa dvihne, pristúpi s úsmevom ku vám a spýta sa:,,Máte tu voľne?" a už odsúva stoličku pri stole. Kútiky vám mrznú v úsmeve.

Záver? Psychologické výskumy dokazujú, že nie len myšlienky a emócie ovplyvňujú vašu mimiku a držanie tela, ale pôsobí to aj presne naopak. Vaša mimika a držanie tela ovplyvňuju vaše pocity a myšlienky. Ak sa teraz cítite pod psa, vystrite sa a usmievajte sa. Nasilu. Ešte lepšie nahlas. Len nie v kaviarni. Ani na daňovom úrade.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. Nikdy si nepamätám okamih, kedy ten Neurol zaberie.

 

 

 

 

 

LOKŠE S PEČEŇOVOU PAŠTÉTOU

Áno, idú tam vajcia. Na pol kilogramu kuracích pečienok dve malé vajcia. 

Postup je jednoduchý a rýchly. Chuť lahodná, pečeň sa rozplýva na jazyku.

Kuracie pečene šupnete do nádoby pre tyčový mixer. Pridáte 100g kačacej masti, dve vajcia, soľ a jednu smotanu na šľahanie /200ml/. Všetko spolu rozmixujete na nevábnu ružovú kašovitú zmes. Prosím vás, nenechajte sa odradiť. Všetko je tak, ako má byť. Potom to celé vylejte do jenskej misky alebo hlineného pekáčiku. Pečte pri 180 st. cca pol hodinu. Paštéta sa navrchu pekne spečie, sami uvidíte, že je čas ju vytiahnuť. Stred by mal zostať jemne ružový, ale nie krvavý. Predpokladaný čas pečenia je pri výške cca 3cm. Doba pečenia závisí od veľkosti nádoby. Ja preferujem nádobu cca 20krát 30cm. Príprava bez pečenia trvá do 10 minút. Paštéta je výborná aj na chlieb, v chladničke vydrží niekoľko dní. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj tip na záver....U nás doma nikto nepije alkohol. Tak tam tajne prilievam aj trošku brandy. Zhruba 0,5dcl. Francúzi to tak robia a paštéte to pridá na lahodnej chuti:-))

 

Lena Rákoši

Lena Rákoši

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem so svojimi dvoma dcérami vo Svätom Jure. V malebnom mestečku pri Bratislave obkopeným vinicami. Tu som sa narodila, sem som sa vrátila po rozpade našej rodiny. A tu začala plniť svoje sny....hobby sa mi stalo prácou, postavila maličký domček a snívam ďalej.... Moje krátke anekdoty reflektujú môj pohľad na každodenný život. Spätne ich vnímam ako moj denníček životnej cesty...Píšem ich aj pre vás. Na pobavenie, zlepšenie nálady...možno často s kopou chýb, ale spontánne a s ľahkosťou:-) Zoznam autorových rubrík:  jedloživotný štýl

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu