reklama

Zeleninové kari s gulôčkami falafel

Zima ako nebývala...milujem. Čím viac pod nulou, tým väčšie dobrodružstvo. Každý deň dúfam, že teplota u nás klesne ešte aspoň kúsok pod 15. Veď naši starí rodičia pamätajú také zimy rok čo rok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Odkedy som sa vrátila z Bali, prepadla som načisto zimným športom. Ráno beh v lesíku v mrazivo mrazivej zime, poobede sa s Aureliou preháňame na korčuliach v neďalekom rybníku. Dnes ráno ukazoval teplomer 15 pod nulou, Začala som na seba navliekať jednu vrstvu za druhou, až som mala vizuálne dobrých 10 kilečkov navyše. Na hlavu dala hrubú čiernu kuklu a na to ešte čiapku. Akúsi žaluďovku, Pri škole vychádzame z auta a moje milované dieťatko, ktoré sa necháva vyprevádzať až do triedy, kde sa na mňa bežne lepí ako popínavý vinič, mi pre aute vraví. ,,Mami, radšej so mnou nechoď. Vyzeráš tak trošku divne." Ach jo! Už aj moje druhé dieťa začína pozerať, kto si čo myslí!! Bude v živote len trpieť. Už len tým by som si komplikovala život. Aby som dumala, kto, čo, prečo, ako na mňa pozerá:-(

Zakývam Aurel a sadám si do otvorených dverí a zabuchnem za sebou. Dve tri sekundy a uvedomím si, že sedím vzadu:-)) Presadnem si dopredu a trielim do lesíka. Zabudla som si mobil. Čo po behu zistím, že je veľká škoda. V spätnom zrkadle som videla biele chumáče vlasov vystrkajúce sa z kukly, biele ,,brežnejovske" obočie a nádherne biele mihalnice dlhé ako pavučie nôžky. Domov šoférujem s hlavou vystrčenou z okna, aby som si toto beauty líčenie zachovala, kým popadnem do ruky mobil. Vbehnem dnu a smejej sa ako blázon. ,,Mami pozri!!!"ukazujem si na tvár a rehocem sa ako kôň. Mama na mňa vyvaluje oči, či mi nešibe. Beriem mobil a robím selfie....nikdy ani stopa. Nestihla som to!

Dávam sprchu a premýšľam, čo variť. Keďže mi zostalo čo to zo včera a treba to minúť / nikdy nič nevyhadzujem,/ zostávam verná Ázii. Kokosové mlieko, sójove výhonky, mrazené zelené fazuľky....a tuším tam mám falafel. Polotovar. Kaufland obohatil svoj sortiment o vegánske a vegetariánske výrobky, ktoré postupne testujem a veľmi im fandím. Falafel je výborný a takmer hotový. Ak sa prehrabnete v špajzi a v chladničke, viete navariť slušné exotické menu. Trebárs aj na Valentína:-)))
Príprava môjho dnešného menu trvá 20 minút. Prečo píšem čas? Všetky moje recepty sú charakteristické tým, že sú nenáročné, ľahké, rýchle a vyčarované z toho, čo doma nájdem. A samozrejme chutné a trochu rafinované...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Takže...
Falafel so zeleninovým karí s klíčkami.

Na panvičke si dáte opiecť falafel. Na druhej panvičke orestujete cesnak a cibuľu dosklovita. Potom pridáte mrazenú zelenú fazuľku, kukuricu a pár minút podusíte resp. necháte rozmrznúť. Do horúceho vsypete plechovku klíčkou a posypete kari korením...nešetrite. Ak máte rímsku rascu, čili, koriander, vyskúšajte nové chute. Nezabudnite osoliť a nakoniec vliať malú plechovku kokosového mlieka. Po miernom vychladnutí posypte hojne petržlenovou vňatou, koriandrom, či pažítkou....

Lena Rákoši

Lena Rákoši

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem so svojimi dvoma dcérami vo Svätom Jure. V malebnom mestečku pri Bratislave obkopeným vinicami. Tu som sa narodila, sem som sa vrátila po rozpade našej rodiny. A tu začala plniť svoje sny....hobby sa mi stalo prácou, postavila maličký domček a snívam ďalej.... Moje krátke anekdoty reflektujú môj pohľad na každodenný život. Spätne ich vnímam ako moj denníček životnej cesty...Píšem ich aj pre vás. Na pobavenie, zlepšenie nálady...možno často s kopou chýb, ale spontánne a s ľahkosťou:-) Zoznam autorových rubrík:  jedloživotný štýl

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu