reklama

Ako som dostala facku od diskusných príspevkov

..Keď som si pred mesiacom založila na SME svoj blog, tak som prekypovala radosťou, keďže som veľmi dlho túžila mať vlastný blog. Nie len kvôli receptom, ktoré by takto jednoduchou cestou inšpirovali čo najviac ľudí, ale aj kvôli príspevkom z oblasti zdravia, životného štýlu, motivácie osobnostnej premeny...ALE

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)


....Po pár dňoch prišlo sklamanie v podobe diskusných príspevkov, či ku receptom, alebo k životným úvaham. Vôbec som nečakala, že toľko ľudí si nájde energiu a čas na tvrdú kritiku, ponižovanie a zosmiešňovanie...Prvé dni som zapínala diskusiu s prižmúrenými očami a čítala diskusné príspevky pomedzi riadky. Pri posmeškoch a zhadzovaní moje fyziologické reakcie v podobe zvýšeného tepu, miernych návaloch tepla do tváre a nepríjemných pocitov nenechali na seba čakať. O niekoľko dní som diskusiu prestala čítať, lebo som nevedela uniesť vnútornú zlobu niektorých čitateľov, ktorí si našli toľko času, aby sa vracali k mojim príspevkom a hodnotili moju osobnosť, môj život, môj psychický stav a inteligenciu na základe receptu na kelovú tortu, či názor na mikrovlnné rúry.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Môj posledný článok o ľudskom egu, ktorý bol inšpirovaný práve touto skúsenosťou som uverejnila bez možnosti diskusie. Sme mi článok vrátil s tým, že musím umožniť diskusiu. Po dvoch dňoch som článok poslala aj s možnosťou diskusie. Uvedomila som si jednu podstatnú vec. Celý článok je o našom egu, falošnej predstave o nás samých, ktorá sa celý život formuje na základe našich skúseností, ktoré nesú stopy úspechov, ale aj pádov a sklamania...a takto vnímame samých seba po celý život. Skutočná premena môže nastať, len keď sme schopní plného uvedomenia tohto stavu, že táto predstava o nás, ale aj iných nie je ozajstná..je to stopa našej minulosti, ktorá nám určuje život..
Dnes som si uvedomila, že som sa nechala opäť drapiť do pazúrov ega. Len preň som pociťovala strach, zníženú sebadôveru a pocit neschopnosti pri čítanie diskusií na mojom blogu. Ak ma čitateľ chcel zhodiť a ponížiť, tak sa mu to podarilo a možno práve teraz jeho tvár zdobí úsmev. Ja však pociťujem úľavu, že som si tento mechanizmus uvedomila. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Len či si ho uvedomuje aj on..možno raz, možno práve ja mu vnuknem prvotný stret s vlastným uvedomením, že aj jeho správanie je hnané egom....ktoré mu šepká, že nie je taký dobrý, aký by chcel byť, ani taký dokonalý a neomylný, že musí na sebe pracovať a drieť, aby sa vyštveral tam, kde by chcel byť...a chudák človek ho počúva...preto si rýpne, zhodí, zosmiešni kohokoľvek, len aby povýšil samého seba....

 Vďaka tomuto uvedomeniu som sa nenechala dobehnúť mojim vlastným egom a dnes ráno som si prečítala všetky diskusné príspevky. A nastalo príjemné prekvapenie. Okrem negatívnych reakcií sú tam aj ďakovné reakcie niektorých čitateľov, ktorých moje príspevky potešili. Ak by som nenabrala odvahu k ich čítaniu, nikdy by som sa nedozvedela, že moje úvahy niekomu urobia deň krajším..že niekto upiekol tortu podľa môjho receptu, že mu nesmierne chutila a čaká na ďalšie nové recepty..

Lena Rákoši

Lena Rákoši

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem so svojimi dvoma dcérami vo Svätom Jure. V malebnom mestečku pri Bratislave obkopeným vinicami. Tu som sa narodila, sem som sa vrátila po rozpade našej rodiny. A tu začala plniť svoje sny....hobby sa mi stalo prácou, postavila maličký domček a snívam ďalej.... Moje krátke anekdoty reflektujú môj pohľad na každodenný život. Spätne ich vnímam ako moj denníček životnej cesty...Píšem ich aj pre vás. Na pobavenie, zlepšenie nálady...možno často s kopou chýb, ale spontánne a s ľahkosťou:-) Zoznam autorových rubrík:  jedloživotný štýl

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu