reklama

Neživte svoje ego, nakŕmte svoje dieťa

.......dnes v noci som sa budila kvoli môjmu kolenu, ktoré s ozvalo pri každom pohybe..potom mi trvalo nekonečne dlho zaspať...ale nepočítam ovečky, ani si neopakujem mantru ,,chce se mi spát, spát se mi co? chce...nespavosť vždy prijmem ako čas, ktorý môžem venovať vlastnej sebareflexii a sledovať myšlienky, ktoré majú tú moc, že dokážu tvoriť príbehy a emócie na počkanie..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

kedysi som mala tendenciu uchopovať tieto myšlienky,..čo uchopovať, priam sa v nich pitvať, vysávať z nich energiu a moje JA sa formovalo podľa ich energie...raz to boli pozitívne myšlienky, ktoré vytvárali falošné predstavy o sebe, o svete..o druhých ľuďoch...a moje ego sa s nimi stotožnilo. pretože naše ego potrebuje identitu a formu. Byť niekým, niekam patriť a niekam smerovať. Ak nemá štruktúru alebo rámec, začne sa rozpúšťať a my sa začíname strácať a hľadáme odpoveď kto som, kam smerujem, aká je moja úloha v živote...a opäť uchopujeme myšlienky, základne stavebné kamene nášho ega, ktoré nám riadi život. Inokedy čerpáme energiu z negatívnych myšlienok...určite si viete vybaviť predstavu, ako vám retrospektíva spomienky na určitú udalosť dokáže vytvoriť pocit hnevu, žiarlivosti, závisti, zúrivosť, či plač...a opäť si formujeme našu ego...falošnú predstavu o sebe, ktorá pred pár minútami nebola a zrazu nás môže urobiť nešťastnými...lebo ako Shakespear povedal: ,,situácia sama o sebe nie je zlá ani dobrá. Jej interpretácia závisí od uhľa pohľadu".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vždy je na nás či sa rozhodneme byť nahnevaný, či pokojný..teda na našom egu, ktoré nás ženie vďaka kvalitného paliva v podobe emočných spomienok na minulosť alebo predstáv o budúcnosti...
Z tohto všetkého vyplýva jediná vec. Celý život riadi naše ego tvorené falošnými predstavami o sebe, iných a fungovaní sveta.

Prečo o tom píšem? Pretože neviem ako, ale ani sa nesnažím prísť na korene toho, odkedy som sa naučila myšlienky nezúčastnene sledovať bez toho, aby som ich uchopovala a prikladala polienka do piecky môjho ega. 
Keď sa naše ego rozpúšťa, stávame sa vedomými tu a teraz a vnímame len momentálne bytie..vákuum bez spomienok z minulosti a nimi naviazanými emóciami, bez predstáv o budúcnosti, ktoré nám môžu spôsobovať radosť, ale aj obavy a strach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V poslednom čase som sa neraz stretla s poznámkou:,,maj svoju hrdosť! "...
Ale čo je hrdosť? Prečo ju väčšina ľudí vníma ako pozitívnu vlastnosť? Keď sa na ňu pozrieme zblízka, tak je to opäť len obrana nášho ega, ktoré sa chráni v situácii, keď máme obavy z poníženia, keď sa nevedome potrebujeme pozdvihnúť a ukázať protivníkovi, že som viac, som vysoko...ale ste to vy? nie..je to len predstava, vaše falošné ego...ste stále to iste bytie tu a teraz po celý život tu na zemi..nemenná bytosť, ktorá je len riadená celý život falošnými predstavami.

Hrdosť u mňa pomaly vyhasína sa.... Nedávam egu palivo, aby mi riadilo život a neustále opakovalo, kto som. Hrdosť je len plod ega rovnako ako pokora plod Bytia. Ak sa dokážete úprimne usmiať aj na ľudí, ktorí idú voči vám s hnevom, závisťou, alebo vám chcú ublížiť a necítite plamene hnevu, zlosti..naopak, viete len identifikovať pocit smútku bez toho, aby ste ho hodili ako anabolické krmivo hladujúcemu egu, našli ste pokoru...ľahkosť bytia a jasnejšie vedomie tu a teraz. schopnosť pozorovať a načúvať prítomnosť. Všimnete si fialky pri ceste, dokážete identifikovať, že za oknom počujete nie len drozda, ale aj hrdličku a vrabca.. začnete vnímať inak chute jedla, ktoré jete, začnete byť vďační, že ráno idete autom do práce a všimnete si, že vášho priateľa niečo trápi...Dostať sa do stavu Bytia je dostať sa do stavu podobného, v ktorom sa nachádzajú naše deti dovtedy, kým my, ako rodičia a naša spoločnosť v ktorej žijeme, nezačnú prikrmovať nášmu potomkovi jeho ego. Kým mu neumožnia zažiť pocit nakrmeného ega, ktoré sa vzdiaľuje od skutočného čistého nefalšovaného Bytia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno argumentujete tým, že v našej spoločnosti sa bez ega nedá prežiť, ale môžem vás ubezpečiť, že to tak nie je. Nečakajte vy na zmenu spoločnosti, vy budťe tou zemou. Každopádne pocítite uľavu. Ak neumožníte svojmu egu, aby vás prevalcovalo, získate priestor pre čisté vedomie...vnímanie bez hodnotenia. ak veci prestaneme hodnotiť, neobjavia sa ani pocity hnevu a zlosti. Každopádne stojí za to, nájsť si čas na vlastnú sebareflexiu a sledovanie svojich myšlienkových pochodov. Nehľadať odpovede na všetky otázky, nenechať priestor myšlienkam zaujať falošný uhol pohľadu....skúste len byť.. kúpte si so svojim dieťaťom zmrzlinu a sledujte, ako je plne ponorené do prítomného okamihu, ako si vychutnáva jazykom tu studenú maškrtu, sledujete ako oblizuje stekajúcu zmrzlinu z kornútku...budte aj vy dieťaťom s čistou mysľou žijúce pre prítomný okamih. Naplní vás láska a neskutočná radosť..

Lena Rákoši

Lena Rákoši

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem so svojimi dvoma dcérami vo Svätom Jure. V malebnom mestečku pri Bratislave obkopeným vinicami. Tu som sa narodila, sem som sa vrátila po rozpade našej rodiny. A tu začala plniť svoje sny....hobby sa mi stalo prácou, postavila maličký domček a snívam ďalej.... Moje krátke anekdoty reflektujú môj pohľad na každodenný život. Spätne ich vnímam ako moj denníček životnej cesty...Píšem ich aj pre vás. Na pobavenie, zlepšenie nálady...možno často s kopou chýb, ale spontánne a s ľahkosťou:-) Zoznam autorových rubrík:  jedloživotný štýl

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu