reklama

Fit brownies variácie bez múky,vajec a pridaného cukru

Skôr ako poviete éééé a pokrčíte nosom,ako poniektorí, ktorí rovnaké gesto spravili pri mojej zverejnenej kelovo makovej torte, ktorú, ale neoochutnali,...sľubujem, že moje dezerty chutnajú rovnako dobre, ako klasické koláče, len problém je to, že namiesto ochutnania, vám predkladám recept, Pokiaľ moje koláčiky ľudia ochutnajú bez toho, aby vedeli, z čoho sú pripravené, tak povedia, že sú výborné a pýtajú recept..hlavne poniektorým chlapom radšej netreba hovoriť dopredu, z čoho je koláč upečený..a prečo pečiem inak? Jeden pán po mojom píspevku o kelovo- makovej torte napísal do diskusie, že by podobný maglajz nikdy nevzal do úst a nešetril chválospevy na jeho pani, ktorá pečie tiež makovu tortu bez múky a nepotrebuje za každú cenú ísť v duchu zdravej stravy...ale ak mám piecť klasické koláče,tak si nebudem zakladať blog....ja píšem pre tých, ktorí sú otvorení alternatívam a chcem ukázať, že zdravé, vie byť naozaj dobré..hlavne, pokiaľ ide o maškrty..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
šťavnaté čokoládové brownies
šťavnaté čokoládové brownies (zdroj: lena rákoši)

Cukinové Brownies /bez múky, pridaneho cukru a vajec/

cesto: Koláčik som piekla v zapekacej miske 20krát 30cm.

šálka strúhanej neošúpanej cukiny /250ml/, 2dcl jablkovej šťavy, stévia, 100g krémového tvarohu,lyžica oleja, tri lyžice ľanových semienok /pomlete/, šálka strúhaneho kokosu, lyžička sody bicarbony, 3/4 šálky kakaa.

cukinu, jablkovú šťavu /prisladenú steviou,lebo tam ide veľa horkého kakaa.ak máte tabletkovú, cca 5tabliet rozpustíte v malom množstve horúcej šťavy, lebo v studenej sa nerozpustí/, krémový tvaroh, lyžicu oleja zmiešajte. kokos, ľanové semienka, kakao premiešajte so solou /pol lyžičky/ a sodou bicarbonou a vmiešajte do krémovej zmesi. Pečiem na malom plechu alebo lebo keramickej miske vytretej olejom a vysypanej kokosom vo vyhriatej rure na 180 cca 40minút...koláčik sa trasie, po vychladnutí stuhne. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

krém na povrch /nemusí byť/..ponorným mixerom vymixujeme mäkké avokádo, menší banán a kakao, prisladíme stéviou. Ak máme tabletkovu, rozpustíme 2-3 v lyžici vriacej vody.

poleva : zmiešame dve lyžice kokosového oleja, dve lyžice agave alebo medu a dve lyžice kakaa.

Cviklové Brownies

pripravíme podobne s rovnakými surovinami, len namiesto šálky cukiny, použijeme šálku uvarenej cvikly.

uvaríme menšiu cviklu domäkka, skúsime do nej po 40 minút pichnúť ihlou, musí prejsť ľahko cítime, že cvikla je už mäkká. Cviklu ošúpeme, nakrájame na kúsky a ponorným mixerom zmixujem s prisladenou jablčnou šťavou na pyré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

krém: šálka nesoleného arašidového masla, 2-3lyžice kakaa, agave alebo med, trochu šťavy na zriedenie. Všetky ingrediencie zmiešame, ak je krém príliš hustý, pridáme pár lyžíc jablčnej šťavy, alebo mlieka /podľa chuti/

Lena Rákoši

Lena Rákoši

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem so svojimi dvoma dcérami vo Svätom Jure. V malebnom mestečku pri Bratislave obkopeným vinicami. Tu som sa narodila, sem som sa vrátila po rozpade našej rodiny. A tu začala plniť svoje sny....hobby sa mi stalo prácou, postavila maličký domček a snívam ďalej.... Moje krátke anekdoty reflektujú môj pohľad na každodenný život. Spätne ich vnímam ako moj denníček životnej cesty...Píšem ich aj pre vás. Na pobavenie, zlepšenie nálady...možno často s kopou chýb, ale spontánne a s ľahkosťou:-) Zoznam autorových rubrík:  jedloživotný štýl

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu